ReFood- promotie

Opdracht en opdrachtgever

De opdrachtgever voor dit project was ReFood.

ReFood is een bedrijf dat zich inzet om voedselverspilling tegen te gaan. ReFood zet voedselresten om in duurzame energie, zoals groene stroom. Door het inzamelen van keuken- en etensresten, gebruikte (frituur)oliën en -vetten en over datum producten (ODP), in horeca, handel en industrie. ReFood heeft nu meer dan 70.000 klanten en verzamelen jaarlijks meer dan 550.000 ton levensmiddelresten. De organisatie heeft meer dan 1.000 werknemers en 400 speciale voertuigen ter beschikking. ReFood is niet alleen marktleider in Duitsland, maar is ook bereikbaar in Nederland, Groot-Brittannië en Frankrijk.

Horeca

Van fastfoodketens tot en met de sterrenrestaurants, voedselresten zijn onvermijdelijk. Ook cateraars moeten er bij evenementen rekening mee houden dat er wat overblijft. ReFood zamelt alle voedselresten in en na elke containerwissel krijgt u een van binnen en buiten gereinigde container.

Grootkeukens

In grote kantines, verzorgingshuizen, hotels, ziekenhuizen en scholen worden dagelijks vele maaltijden bereid waarbij niet alles wordt opgegeten. ReFood biedt een flexibele dienstverlening, om de hygiëne op locatie te waarborgen waarbij een containerwissel meerdere keren per week mogelijk is.

Handel

Niet meer verkoopbare producten (verpakt en onverpakt) zoals; overrijp fruit, verwerkte groente, droog brood, botten & vlees, vis, over datum producten en producten uit o.a. diepvriesuitval behoren tot de specifieke dienstverlening mogelijkheden van ReFood. Als Categorie III specialist zorgt ReFood voor een betrouwbare inzameling en verwerking.

Levensmiddelenindustrie

Afgekeurde producten en overige restanten moeten op een goede manier geregistreerd en afgevoerd worden. Wanneer grote hoeveelheden levensmiddelen afgevoerd moeten worden, is discretie vereist. Bij afhaling, transport en levering van misproducties kan absolute anonimiteit gegarandeerd worden.

 

De opdracht die wij van ReFood hebben gekregen is om een geanimeerde promotievideo te maken. Deze video moet helpen om de naamsbekendheid van ReFood te vergroten. 

Ons ontwerp

Het eindproduct bestaat uit een video om ReFood te promoten.